Onze missie

Stichting Sisu geeft jongeren en jong volwassenen de ervaring wat het betekent om jezelf te zijn en er écht bij te horen. We leren ze, in een wereld vol met keuzes en onzekerheden, met kwetsbaarheid en moed kansen te zien en te pakken om een betekenisvol leven te leiden.

Onze missie is dat alle jongeren oké met zichzelf zijn. We willen de negatieve ervaring van een altijd veranderende wereld verkleinen en richting geven aan hen die verdwaald zijn. Want wie zijn eigen krachten en valkuilen kent, wordt een mens met veerkracht die de juiste keuzes kan maken voor de toekomst. Zo willen we het geluksgevoel en de kansen van jongeren in onze maatschappij vergroten.

In onze visie is tegenslag en ongemak ervaren a part of life. Wij geloven dat veel jongeren te lang worstelen met hele menselijke emoties en reacties op wat het leven brengt, waardoor ze uiteindelijk op die wachtlijsten van de jeugdzorg komen. Niet nodig. Wij geloven dat jongeren een mentor nodig hebben. Iemand die ze voordoet hoe het leven werkt en eigen verhalen van vallen en opstaan deelt.En die mentoren die zijn overal. Dat kan een ouder zijn, maar dat hoeft en kan niet altijd zijn. Dat kan ook de buurman zijn, een docent, een vriend van de familie of een voorbijganger in de trein. Onze projectleiders en vrijwilligers hebben die bereidheid om deze eigen verhalen te delen én we geven jongeren de kans om mentor te zijn voor elkaar.

SISU versterkt de authenticiteit en (veer)kracht van jongeren door leren over jezelf leuk te maken. In onze projecten spelen onze pijlers Kunst & Cultuur, Persoonlijk Leiderschap en Ontmoeten altijd een rol.

Wil je een keer met ons meedoen?